:: Search ::

Thursday, April 01, 2010

Akhirnya...

Akhirnya, aku hanya akan menulis di sini. Tiada lagi Facebook. Tiada lagi luahan hati di sana. Biarlah semuanya di sini. Entah mengapa, aku berhenti lebih awal dari yang dijangkakan. Sepatutnya aku berundur diri pada 2hb April tepat jam 2359. Tetapi nampaknya, semakin lama aku di situ, semakin sakit hati ini.

Entah mengapa akhir2 ini aku sering dipersalahkan. Ada sahaja yang tidak kena. Sedangkan aku cuba yang terbaik, aku cuba untuk berlembut, dan aku cuba untuk memulakan perbualan dengan kata2 yg sopan. Tetapi, balasannya tidak seperti yang aku fikir. Ada sahaja salah aku. Aku pulak yang menjadi bingung, semua ini berpunca dari aku ke? Aku kah yang memulakan semua ini? Ape2 la, biar lah aku yg salah, dan biarlah dia yang betul. Aku hanya mampu mengalah.

Lega sedikit rasanya bila sudah tidak memiliki Facebook. Rasa tenang je, x banyak yg aku harus fikir. Rasanya, aku akan mengalah dalam segala hal, biarlah... aku sudah malas untuk bertekak. Rasanya biarlah aku yang berdiam diri, mana tahu itu lah jalan yang terbaik untuk aku menyelamatkan hubungan ini. Ini sahaja cara yang dapat aku fikirkan. Aku sudah tidak dapat berfikir lagi. Aku tidak mau hubungan ini menjadi semakin keruh.

Tiada gunanya untuk duduk berbincang kalau setiap ayat yang keluar dari hati aku menjadi punca perbalahan. Biarkan aku berehat sebentar, biarkan aku untuk melupakan masalah ini untuk seketika. Akhir kalam, maafkan segala kesilapan aku, aku sedar aku hanya seorang insan yang lemah, aku hanya ingin hubungan kita seperti dulu. Maafkan aku... di jauh sudut hati aku... aku masih mencintai kamu :')

6 comments:

  1. ye lah beb..kekadang berdiam diri lg baik dari bertikam lidah..bila bertikam lidah tgh marah mcm2 boleh keluar dari mulut coz tgh panas..sabar ye aku ade ni temn ko yg x berapa jauh ni..hehehehe

    ReplyDelete
  2. Its ok..
    Dont blame yourself...
    Only God knows...smile ok..

    ReplyDelete
  3. Thanks guys... aku akan buat yang terbaik untuk aku selepas ni. :')

    ReplyDelete
  4. jib..jangan biarkan dugaan yang mendatang itu melemahkan ajib..ajib mesti percaya pada diri...ok jib..sabar banyak-banyak dan doa banyak-banyak..

    ReplyDelete
  5. jgn cepat putus asa,ajeeb.....pls..

    ReplyDelete
  6. Ajeeb said... salam kenal ya.. dari negeri seberang (Duri Riau Indonesia )
    tulisan mu kulihat bukan sekedar kata.. tapi membawa makna !...
    engkau bukan sekedar ber alusinasi.. tapi engkau sedang ber inspirasi !...
    lanjut kan Ajeeb.... ikuti kata hati...
    salam buat ajeeb & para blogger semua..

    ReplyDelete